سفارش خرید کتاب شگفتی های مهندسی

نام کتاب: شگفتی های مهندسی

مولف: عبدالمتین ستایش

ناشر: نوروزی

سال چاپ: 1394

شماره شابک: 2-306-364-600-978

 

جهت ثبت سفارش می توانید از طریق فرم زیر به صورت آنلاین پرداخت نمایید و یا در صورت تمایل با انتقال وجه به صورت کارت به کارت سفارش خود را ثبت نمایید.

ثبت سفارش کارت به کارت

ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
0 ریال
ورودی نامعتبر
هزینه پست در قیمت کتاب لحاظ شده است.

 

درباره کتاب:

 

این کتاب در طی چند سال با جمع آوری مطالب و ویدئوهای آموزشی مفید مرتبط با مهندسی عمران تدوین شده است. در این کتاب قصد داریم مهندسی عمران را از نگاهی دیگر به نظاره بنشینیم، دیدگاهی که در بین کتاب های سرفصل دانشگاهی مهندسی عمران وجود ندارد. آشنایی با تاریخچه تعدادی از شگفتی های مهندسی عمران، آشنایی با اصطلاحات فنی، فلسفه مهندسی و طراحی، فرآیند طراحی و ایجاد شور و اشتیاق در بین دانشجویان مهندسی نسبت به شاخه مهندسی عمران همگی از اهداف این کتاب هستند.

این کتاب مانند دیگر آثار مولف با حساسیت و دقت خاصی تدوین و تالیف شده است. تمام بخش های کتاب از جمله استخراج مکالمات فیلم های آموزشی، طراحی های گرافیکی، تایپوگرافی، ویرایش متن و ........... توسط شخص مولف به انجام رسیده تا کتاب در انتقال مفاهیم و رسیدن به هدف در نظر گرفته شده به نحو مطلوبی عمل نماید. این کتاب آغاز گر سبکی متفاوت در تالیفات کتب مهندسی و دیگر آثار کمک آموزشی می باشد که در آینده توسط مولف منتشر خواهد شد.

 

پیش گفتار مولف:

 

تجربه بدست آمده از شکست های گذشته و موفقیت های حاصل از فعالیت های پیشینیان در ساخت و سازهای عمرانی همواره راهنما و مبنایی بوده است برای اجرای موفقیت آمیز شاهکارهای مهندسی کنونی ساخت دست بشر. بلند پروازی های بشر در طول قرون گذشته هیچگاه مرزی نداشته و تنها محدودیت های موجود در آن زمان خاص، مانع تحقق اهداف آن ها بوده است. امروزه بنا به نیاز جوامع پیشرفته تخصص های بسیار زیادی توسعه پیدا نموده اند و دائماً بر تعداد آن ها نیز اضافه می گردد. ولی آنچه مسلم است از همان ابتدای تشکیل اجتماعات کوچک نخستین تا جوامع پیشرفته امروزی نیاز به ساخت و ساز بناها و سازه های مختلف به طور مثال ساختمان های مسکونی، مخازن و سدهای ذخیره انتقال آب و دیوارهای حفاظتی، پل ها و بسیاری دیگر از بناهایی که بسته به نیاز در آن زمان خاص ساخته شدند جز لاینفک زندگی انسان بوده است. امروزه ما این زمینه خاص و مهم از علم را به نام مهندسی عمران می شناسیم. امروزه مهندسی عمران بنا بر نیاز جوامع بشری به گرایش ها و تخصص های مختلفی تقسیم شده است که البته این شاخه ها نیز ارتباطی در هم تنیده با خود و دیگر تخصص های علمی دارند.
در هر صورت یک مسئله غیر قابل انکار می باشد و آن نقش تجربیات، شکست ها و پیروزی های بدست آمده در زمینه مهندسی عمران در جوامع پیشین و اهمیت آشنایی با آن ها برای توسعه هرچه بیشتر جوامع امروزی می باشد. تمدن پیشرفته امروزی روی خشت ها و خرابه های تمدن های پیشین ساخته شده و آشنایی با این تجربیات جزء لاینفک نیازهای مهندسی امروزه می باشد. به نظر مولف، آشنایی با تاریخ مهندسی عمران برای مهندسین و محققین در این زمینه مانند آشنایی با تاریخ ریاضیات برای ریاضیدانان می باشد زیرا همانطور که اشاره شد پیشرفت های کنونی حاصل کشف یا ابداع یکباره یک شخص یا یک تمدن خاص نبوده و پیوستگی جالبی بین تمام دستاوردهای بشری وجود دارد. این مسئله حلقه مفقود آموزش های مهندسی امروزی بوده و به نظر می رسد با رشد روز افزون و هرچه بیشتر نرم افزارها و سخت افزارهای محاسباتی نقش آن کماکان در حال رنگ باختن می باشد.

 

آشنایی با فصول کتاب

 

Ch1

فصل اول: بتن


مصالحی که گمان می رود توسط رومی های باستان ابداع شده است، با فرمولی ساده که دنیا را دگرگون ساخت. در این فصل  قصد داریم  تاریخچه، فرآیند تولید،  اهمیت و آینده صنعت پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی را بررسی نماییم.

این فصل بر مبنای مستند Concrete متعلق به شبکه History تهیه و تدوین شده است. فیلم مذکور طی فصل 7، قسمت 14 در تاریخ 31 ماه May سال 2000 از این کانال پخش شده که همان نسخه از طریق DVD همراه کتاب قابل دسترسی می باشد.

 

دریافت فایل های پشتیبان فصل

فصل دوم: طولانی ترین پل دنیا


در این فصل نگاهی خواهیم انداخت به تلاش شگفت انگیز مهندسین ژاپنی برای احداث طولانی ترین پل معلق دنیا پل آکاشی کایکیو. جنبه های مختلفی از مراحل مختلف احداث پل شامل روش های اجرایی، طراحی و نصب کابل های معلق، اجرای پایه ها و برج های پل و دیگر المان های سازه ای در این فصل مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

این فصل بر مبنای مستند World's Longest Bridge متعلق به شبکه History تهیه و تدوین شده است. فیلم مذکور طی فصل 13، قسمت 51 در تاریخ 27 ماه اکتبر سال 2004 از این کانال پخش شده که همان نسخه از طریق DVD همراه کتاب قابل دسترسی می باشد.

 

دریافت فایل های پشتیبان فصل

 
 

فصل سوم: سد هوور


داستان یکی از هفت عجایب مهندسی امروزی، سدی که در قلب بیابان احداث شد، در مکانی دور افتاده و بدون مسیر دسترسی با آب و هوایی متخاصم. در این فصل داستان شگفت انگیز  احداث سد هوور را به تماشا خواهیم نشست. داستان نبوغ انسان هایی که به معنای واقعی رودخانه کلرادو را رام کرده و کوهی از بتن را در پیش روی آن قرار دادند.

این فصل بر مبنای مستند Hoover Dam متعلق به شبکه History تهیه و تدوین شده است. فیلم مذکور طی فصل 6، قسمت 27 در تاریخ 12 ماه جولای سال 1999 از این کانال پخش شده که همان نسخه از طریق DVD همراه کتاب قابل دسترسی می باشد.

 

دریافت فایل های پشتیبان فصل

فصل چهارم: فولاد


بنیان دنیای مدرن ما، از آسمان خراش های سر به فلک کشیده تا پل هایی که بعضا ملت ها را به یکدیگر مرتبط می کنند همگی با توسعه فولاد ممکن شد. سفر ما در این فصل از گذشته های بسیار دور آغاز خواهد شد و در نهایت نگاهی خواهیم انداخت به مسیر پر فراز و نشیب صنعت فولاد در قرن بیستم.

این فصل بر مبنای مستند American Steel, Built to last متعلق به شبکه History تهیه و تدوین شده است. فیلم مذکور طی فصل 5، قسمت 1 در تاریخ 18 ماه ژانویه سال 1998 از این کانال پخش شده که همان نسخه از طریق DVD همراه کتاب قابل دسترسی می باشد.

 

دریافت فایل های پشتیبان فصل

 
 

فصل پنجم: حفاری و نمونه برداری از خاک


در این فصل با رایج ترین روش های گمانه زنی و نمونه برداری در مهندسی ژئوتکنیک آشنا می شویم.
فایل ویدئویی این فصل توسط پروفسور Boulanger تهیه و در سایت شخصی وی به صورت مجانی جهت مقاصد آموزشی قرار داده شده است.

 

دریافت فایل های پشتیبان فصل

فصل ششم: ماشین آلات ساختمانی


همه چیز از یک بیل ساده شروع شده و تا جایی پیش رفت که اکنون می توان کوه ها را جابجا نموده و با شکافتن زمین، دریاها را به یکدیگر متصل نمود. در این فصل با داستان شگفت انگیز ماشین آلات ساختمانی و پیدایش غول های صنعتی آشنا شوید.
این فصل بر مبنای مستند Construction Machines متعلق به شبکه History تهیه و تدوین شده است. فیلم مذکور طی فصل 7، قسمت 7 در تاریخ 22 ماه فوریه سال 2001 از این کانال پخش شده که همان نسخه از طریق DVD همراه کتاب قابل دسترسی می باشد.

 

دریافت فایل های پشتیبان فصل

 
 

فصل هفتم: آجر


تاریخ تمدن ها توسط توسط خشت های آجر ساخته شده و گفته می شود معماری زمانی آغاز شد که دو آجر بر روی یکدیگر قرار داده شدند. آجر یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین مصالح ساختمانی بوده و هرچند تنها با حرارت دادن رس تولید می شود، هزاران سال است که همراه  بشر بوده و این همراهی هنوز هم اداره دارد.
این فصل بر مبنای مستند Bricks متعلق به شبکه History تهیه و تدوین شده است. فیلم مذکور طی فصل 12، قسمت 23 در تاریخ 11 ماه می سال 2005 از این کانال پخش شده که همان نسخه از طریق DVD همراه کتاب قابل دسترسی می باشد.

 

دریافت فایل های پشتیبان فصل

فصل هشتم: برج سیرس


برج سیِرس به مدت 20 سال رکورد دار بلند ترین آسمانخراش دنیا بود. در این قسمت خواهیم دید که این برج چگونه طرح ریزی و ساخته شد . برجی که زمانی بزرگترین خرده فروشی دنیا بود. ساختمانی که از یک پاکت سیگار الگو گرفته شده و بدل به یکی از زیباترین آسمان خراش های دنیا شد.
این فصل بر مبنای مستند Sears Tower متعلق به شبکه History تهیه و تدوین شده است. فیلم مذکور طی فصل 11، قسمت 39 در تاریخ 18 ماه ژانویه سال 1998 از این کانال پخش شده که همان نسخه از طریق DVD همراه کتاب قابل دسترسی می باشد.

 

دریافت فایل های پشتیبان فصل

 
 

فصل نهم: آب بندان های هلند در برابر دریا


کشور هلند دارای چندین خلیج است که آب اقیانوس از طریق آنها به داخل خاک این کشور دسترسی دارد. آبراه هایی که  در طول تاریخ باعث حاصلخیزی این کشور شده و بعضاً با ایجاد سیلاب های شدید ویرانی های زیادی برجای می گذاشتند. در نهایت طاقت هلندی ها به سر آمد و در قالب پروژه های ساختانی عظیم یک به یک نسبت به مهار این خلیج ها اقدام نمودند.
این فصل بر مبنای مستند Holland's Barriers to the Sea متعلق به شبکه Discovery که از سری مستند های تلویزیونی Extreme Engineering می باشد تهیه و تدوین شده است. فیلم مذکور طی فصل 1، قسمت 8 در تاریخ 21 مارس سال 2003 از این کانال پخش شده که همان نسخه از طریق DVD همراه کتاب قابل دسترسی می باشد.

 

دریافت فایل های پشتیبان فصل

فصل دهم: ابرشهر هرمی


شهر توکیو به شدت از کمبود فضا جهت توسعه شهری و اسکان رنج می برد. همین موضوع باعث شد که طراحان و مهندسین به فکر توسعه عمودی بیفتند. طرح آنها احداث یک شهر هرمی به ارتفاع 2 کیلومتر است که جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را در خود جای خواهد داد. آیا ساخت چنین سازه ای ممکن خواهد بود؟ در ادامه با زوایای مختلف این طرح آشنا خواهیم شد.
این فصل بر مبنای مستند City in a Pyramid متعلق به شبکه Discovery و از سری برنامه های تلویزیونی Extreme Engineering تهیه و تدوین شده است. فیلم مذکور طی فصل 1، قسمت 4 در تاریخ 22 ماه اکتبر سال 2003 از این کانال پخش شده که همان نسخه از طریق DVD همراه کتاب قابل دسترسی می باشد.

 

دریافت فایل های پشتیبان فصل

 

 

 

پیوست ها:
لینک حجم فایلدانلود ها
دسترسی به این لینک (صفحات 100-108)صفحات 100-108492 kB1372
دسترسی به این لینک (صفحات 151-159)صفحات 151-1591224 kB1387
دسترسی به این لینک (صفحات 311-317)صفحات 311-3171064 kB1243
دسترسی به این لینک (صفحات 419-426)صفحات 419-426724 kB1171

نوشتن دیدگاه


دیدگاه‌ها  

+7 #4 میلاد فلاح 1394-09-12 16:37
با سلام
ممنون بابت کتاب..
من تازه گرفتم و در حال مطالعه هستم، و جامع بودن کتاب من را شوکه کرد... واقعا فکر نمیکردم اینقدر جالب باشه بخصوص جمع آوری متن و فیلم باهم....
ممنون استاد ..
خسته نباشین
به امید موفقیت های بیشتر
نقل قول کردن
+7 #3 علی 1394-09-03 03:30
سلام عالی بود آرزوی موفقیت دارم
نقل قول کردن
+7 #2 h.a 1394-08-04 16:51
عالی بود! :-)
نقل قول کردن
+9 #1 بهزاد 1394-07-18 14:34
سایت خیلی مفیدیه، موفق باشید.
نقل قول کردن

شرکت مقاوم سازان مینو با بیش از 10 سال سابقه اجرای ژئوسنتتیک ها در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، گودهای ساختمانی و... در تمامی نقاط کشور ... بیشتر بدانید

ساعت کاری

شنبه تا

پنج شنبه

08:00 صبح  الی

15:00 بعد از ظهر

جمعه   تعطیل

 

نماد اعتماد الکترونیکی

Please publish modules in offcanvas position.