فصل ششم: ماشین آلات ساختمانی

همه چیز از یک بیل ساده شروع شده و تا جایی پیش رفت که اکنون می توان کوه ها را جابجا نموده و با شکافتن زمین، دریاها را به یکدیگر متصل نمود. تقریباً تا قرن نوزدهم، بیل دستی. این ابزار ساده مهمترین وسیله ای بود که خاک توسط آن حفاری شده و پس از بارگیری توسط فرغون دستی، واگن یا گاری هایی که توسط حیوانات اهلی کشیده می شد حمل و جابجا می شد.

 

با ظهور موتورهای بخار، نیروی پیشران این ماشین آلات سنگین همانند کمباین دروگر توسط این منبع نیروی جدید جایگزین شد. در طول قرن بیستم، موتورهای احتراق داخلی بدل به منبع اصلی تامین نیروی محرکه ماشین آلات سنگین ساختمانی شدند. در آن دوران از نفت سفید، اتانول و بنزین به عنوان سوخت استفاده می شد حال آنکه امروزه موتورهای دیزل فراگیر شده اند. در بسیاری از موارد سیستم انتقال قدرت مکانیکی با ماشین های هیدرولیکی جایگزین شده اند. در این فصل با داستان شگفت انگیز ماشین آلات ساختمانی و پیدایش غول های صنعتی آشنا خواهيم شد.

پیوست ها:
لینک حجم فایلدانلود ها
دسترسی به این لینک (09-construction_manual-part_g.pdf)09-construction_manual-part_g.pdf11021 kB1374
دسترسی به این لینک (Heavy_Equipment_Guide.pdf)Heavy_Equipment_Guide.pdf774 kB4762
دسترسی به این لینک (nashriyeh446.pdf)nashriyeh446.pdf52318 kB1219
دسترسی به این لینک (TEFCE_Audio_Ch6.mp3)TEFCE_Audio_Ch6.mp341938 kB1221

شرکت مقاوم سازان مینو با بیش از 10 سال سابقه اجرای ژئوسنتتیک ها در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، گودهای ساختمانی و... در تمامی نقاط کشور ... بیشتر بدانید

ساعت کاری

شنبه تا

پنج شنبه

08:00 صبح  الی

15:00 بعد از ظهر

جمعه   تعطیل

 

نماد اعتماد الکترونیکی

Please publish modules in offcanvas position.